söndag 25 september 2016

RALLYHELG!

Hejsan!
 
 
Både lördag och söndag har killarna och jag tävlat rallylydnad. En bilfärd på 30 min och vi hamnade i Gårdskär. 
Det bjöds på roliga, kluriga och varierande banor. 

Nemas har verkligen överraskat mig med sin attityd till mig.
Han har jobbat tillsammans och verkligen lyssnat på mina signaler. Vi tävlar i avanceradklass och i går fick vi behålla 89/100p !!!!! Lite nos var det men mycket, mycket , mycket, mycket bättre än någonsin.

Och som jag så många gånger tidigare skrivit så tycker jag att domarens tycke om rundan betyder mycket för oss.
Härlig runda! 
Snygga ställanden!
// Carina Hedman



Nemas

Neddus tävlar i mästarklass och han är då alltid full av energi. Den killen vet när det är tävling. Då lägger han in en extra växel och blir verkligen laddad. Jag MÅSTE lära mig att vända i tid vid vissa skyltar. För där har han tendens att slå i om han inte välter dom i farten. Det gjorde vi i går oxå.  En skylt välte och så slog han i hoppen en gång.
Vi fick behålla 83/100p med kommentaren:
Glatt och fint!
Trevlig runda!
// Linda Penttilä


Idag var vi på plats igen. Nemas först ut i avancerad klass. Vi fixade inte att backa, och det fanns två skyltar med den texten på. Redan där hade vi tappat 20 p. Men 66/100p är inte illa det heller.
Denna runda gick Nemas med mycket bättre känsla och attityd än i går. Så själv är jag mera nöjd med 66poängs rundan än med 83p rundan.

Bra runda, synd på backandet annars fint!
//Linda Penttilä
 
Och så mästarklass med Neddus. Nästan hela banan gick i högerhandling. Två skyltar med sidosteg till hö. Vet inte OM vi gjort det tidigare i hö handling men det gick fint.
Han ÄR otrolig den hunden!!!!!
Han blir 10 år i december, men blir bara bättre och bättre när det gäller rally. Han verkligen ÄLSKAR det.
Det hela hänger på mig att jag inte har rätt tajmning.
Behållningen idag 85p/100p och med domarens kommentar:
 
Fina sidosteg!
Fina inkallningar!
Ett ekipage man blir glad av :)
Snurra va kul sa Neddus. Voff!!!
// Lollo Hernander
 
 
Neddus
 Då vi kom hem och jag sitter och tittar på domarprotokollen från helgens fyra starter så blir jag mer än rörd över att jag faktiskt har lyckats med killarna rätt så bra ändå. Att jag är på rätt väg med Nemas träning, betyder så jädrans mycket för mig. Det kommer säkert bakslag men nu har han visat så fin attityd att jag vet att den finns där. Det gäller bara att vara envisare än en terrier. Och ha rätt kriterier.
 Och att Neddus  levererar med så härlig energi gång på gång det gör mig våt i ögonen.

Älskar mina fina killar av hela mitt hjärta!

Kram från Oss// Babbsan, Neddus & Neman.

Inga kommentarer: